Publiken började komma igång och kommentera. Ann-Marie Skarp påpekade att bokbranschen visst är intresserad och följer med i utvecklingen med stort intresse. Det viktigaste är texten - det finns en stor läsekrets därute och det är förlagsbranschens grund.
Otto Sjöberg menade att det handlar om historier - texten är bara början, hur skapar vi nya förpackningar, går längre, skapar mervärden? Rättigheterna bör se annorlunda ut från början, branschen måste använda sitt know-how och skapa mer kreativa lösningar från början...
Lasse Winkler höll med Piratförlaget, vi hänger faktiskt med i branschen, vi har koll!
Publikkommentar - Alla författare vill inte ha reklam i böcker.
Linda Skugge - Det vill de visst, författarna är frustrerade!
Björn Linnell - Branschen har problem, istället för att försvara sig bör man diskutera lösningar!
Per Helin - Tekniken måste utvecklas och vara smidig och enkel. Måste arbeta kreativt, över förlagsgränserna!
2009-08-27
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar